استراتژی خوب/ استراتژی بد

“استراتژی خوب / استراتژی بد تفاوت‌ها و دلایل اهمیت” قفل است استراتژی خوب / استراتژی بد تفاوت‌ها و دلایل اهمیت

کتاب استراتژی خوب/ استراتژی بد تمامی خرافات و تفکرات درهم و برهمی را که اساس بسیاری از استراتژی‌هاست کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیاده‌سازی استراتژی قدرتمند اقدام‌محور در جهان واقعی فراهم می‌سازد.

استراتژی بد

ریچارد روملت نشان می‌دهد که تمایل رو به رشدی برای یکسان فرض کردن اهداف سنتی، شعارهای پرطمطراق، تکیه کلام‌های انگیزشی و اهداف مالی با استراتژی، وجود داشته و دارد. او ما را از این عناصر “استراتژی بد” آگاه ساخته است و چشمان ما را به روی قدرت “استراتژی خوب” می گشاید. استراتژی خوب، پاسخی ویژه و منسجم به موانع پیش‌رو و رویکردی برای غلبه بر آن‌هاست.

استراتژی خوب

استراتژی خوب ، قدرت را مهار می‌کند و آن را در جایی به کار می‌برد که بیشترین تأثیر را بر چالش‌ها خواهد گذاشت، چه این چالش‌ها پیاده کردن انسان بر روی کره ماه باشد، چه جنگیدن در میدان نبرد، ارائه محصول جدید، پاسخ به پویایی‌های متغیر بازار، راه‌اندازی مدرسه، یا اجرای برنامه دولت. استراتژی خوب به نحو شگفت‌انگیزی، اغلب غیرمنتظره است، چرا که بیشتر سازمان‌ها فاقد آن هستند.

سازمان‌ها اهداف مالی را با استراتژی، اشتباه می‌گیرند و ملغمه‌ای از سیاست‌ها و اقدامات متعارض را دنبال می‌کنند. روملت استدلال می‌کند که بینش، قلب استراتژی خوب است (بینش نسبت به ذات واقعی موقعیت، قدرت نهفته در موقعیت و پاسخ مناسب). او نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از انواع ابزارهایی که برای هدایت تفکرتان فراهم شده‌اند، به بینش برسید.

نویسنده:

ریچاردپی روملت

ترجمه:

بابک وطن‌دوست

نشر آریانا قلم
تعداد صفحات ۴۰۰
نمره در Goodreads

۴٫۱۶ (در سال ۲۰۱۸)

نمره در Amazon

۴٫۶ (در سال ۲۰۱۸)

PROFILE BOOKS

چکیده این کتاب را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

پاورپوینت این کتاب را می توانید اینجا و اینجا مشاهده کنید.