رهبری کارکشتگان (کارکنان ماهر و خلاق) در سازمان

رهبران، قهرمانان مدیریت بحران

معرفی کتاب کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبرى کنید؟

در این کتاب، از افرادی سخن گفته می­شود که نقش شگفت‌انگیزی در عملکرد سازمانی دارند، افرادی معمولاً بسیار مفید که گاهی تعداد آن‌ها زیاد و در دیگر مواقع چند نفری بیش نیستند. نوع و کارایی این افراد به زمینه‌های فراهم­شده بستگی دارد.

زمانی که از کارکشتگان سخن گفته می­شود، منظور چه کسانی هستند؟ به‌عنوان‌مثال، برنامه نویسان رایانه‌ای یا پژوهشگران دارویی را در نظر بگیرید که کدها یا داروهای جدیدی را تولید می­کنند که سال‌های سال سرمایه یک سازمان هستند. یا سرمایه‌گذاران بانکی و حسابداران مالیاتی را در نظر آورید که روش‌های کارایی مالیاتی را برای سروسامان دادن به ادغام‌ها کشف می‌کنند یا پژوهشگران بازار که الگوهای نامحسوس حاکم بر مخارج مصرف‌کنندگان را پیدا می‌کنند و طبقات یا مقوله‌های جدیدی را برای بازار تعریف می‌کنند.

این کتاب دربارۀ افراد کارکشته و همۀ کسانی است که مسئول تحقق استعدادها و توانایی­های این­گونه افراد هستند. (منبع)

کتاب کارکشته

معرفی کتاب کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبرى کنید؟

کتاب کارکشته؛ چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟، اثر نویسندگانی مشهور به نام‌های راب گافی و گرت جونز است، که انتشارات معتبر هاروارد، در سال ۲۰۰۹، آن را منتشر کرد. این کتاب، از نظرگاهی نو و متمایز، به سازمان، مدیریت و رهبری می‌نگرد.

نویسندگان این کتاب، با شناختی عمیق نسبت به بسیاری از سازمان‌های قرن حاضر، آگاه بودند که ترکیب نیروی انسانی در سازمان‌های دوره اقتصاد دانشی نسبت به سازمان‌های فعال در دوره‌های قبلی متفاوت است؛ این سازمان‌ها مملو از نیروهای ماهر، خبره، تحصیل‌کرده، حرفه‌ای و به بیانی بهتر «کارکشته» هستند.

هدایت این افراد الزامات جدیدی برای سازمان‌ها و رهبرانشان ایجاب می‌کند. رهبری مناسب این افراد امری ارزشمند تلقی می‌شود و نیز رهبری نامناسب ایشان لغزش‌هایی به وجود می‌آورد. این کتاب به بررسی ویژگی‌های این افراد، گروه‌ها و سازمان‌های برآمده از آن‌ها می‌پردازد و مدیریت آن‌ها را مورد ملاحظه و بررسی قرار می‌دهد. (منبع)

منبع: کتاب کارکشته : چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟

نوشته: گافی، جونز

ترجمه: شهرام خلیل‌نژاد

, ,
شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) یا شرکت‌ های بزرگ (BEs) ؟!
کارآفرینی و تئوری مبتنی بر منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید